Kommunikationspraktikant til Vestegnens Kulturuge 2017

Vil du være en del af sekretariatet for Vestegnens Kulturuge?
Kan du få Vestegnens Kulturuge til at brænde igennem på diverse medier? Kan du finde den rette vinkel og sælge historier til pressen? Er du digitalt indfødt med en interesse for sociale medier og kultur- og arrangementsudvikling? Så er det måske dig, vi er på udkig efter. Sekretariatet for Vestegnens Kulturuge søger nemlig en kommunikationspraktikant primo 2017.

Hvem er vi?
Vestegnens Kulturuge er et kulturfællesskab mellem seks kommuner på Vestegnen: Albertslund, Rødovre, Hvidovre, Ishøj, Vallensbæk og Høje-Taastrup. Vi tilbyder borgerne på Vestegnen ti dage med forskellige kulturoplevelser og aktiviteter på tværs af kommunegrænserne. Med kulturugen søger Vestegnens Kulturinvesteringsråd (VKIR) at sætte Vestegnen på kortet som ny kulturregion, hvor kulturen skal fungere som løftestang for udvikling og vækst, og bidrage til en mere mangfoldig fortælling om Vestegnen. Vestegnens Kulturuge er flagskibet for VKIR's projekt og har siden 2013 været en årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i uge 37.

I sekretariatet arbejder vi med at understøtte den samlede koordinering og markedsføring af kulturugen. Vi ønsker fremadrettet at styrke vores online tilstedeværelse i en strategisk retning, som både før, under og efter kulturugen kan medvirke til, at publikums oplevelse af Vestegnens Kulturuge bliver en endnu mere åben dialog, så folks engagement og interesse i vores brand fastholdes.

Sekretariatet for Vestegnens Kulturuge ligger fysisk placeret i Kultur- og Fritidsafdelingen i Hvidovre Kommune. Vi er 12 fastansatte i afdelingen, hvoraf 3 medarbejdere udgør det faste team i VKIR-sekretariatet. Vi er en mindre arbejdsplads, hvilket betyder, at vi kommer tæt på hinanden som mennesker. Vi kender hinanden godt og arbejder sammen på kryds og tværs uden skelen til titler og funktioner.

Hvem er du?
Du er i gang med en uddannelse inden for kommunikation, markedsføring eller kultur. Du ønsker at arbejde med ekstern kommunikation i et kulturelt perspektiv. Det er helt naturligt for dig at formulere dig på skrift, og du færdes hjemmevant på alle sociale medier. Det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, har respekt for deadlines og kan navigere mellem mange forskellige opgaver uden at miste pusten. Du får selvfølgelig al den støtte, du har brug for i dit arbejde, for vi er naturligvis bevidste om, at du også er hos os for at lære.
 
Hvad skal du?
Du kommer til at arbejde med klassiske PR-opgaver i kombination med social media-kommunikation. Derudover vil du, når det er relevant, blive involveret i kulturudviklingsprojekter, fondsansøgninger m.m. Eksempler på arbejdsopgaver:     

• Pressemeddelelser
• Social media-kampagner
• Nyhedsbreve 
• Webtekster og webredigering
• Billedbehandling 
• Målgruppe- og arrangementsudvikling
• Oplevelsesdesign 

Hvornår har vi brug for dig?
Du skal kunne begynde hos os primo 2017; dvs. i løbet af februar eller starten af marts, og vi ser gerne, at du er her minimum 3 måneder. 

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte Uffe, som er kulturkonsulent på telefon: 36393279, mail: ubs@hvidovre.dk 
eller Monika, som er ansvarlig for kultursekretariatet på telefon: 36392203, mail: xmf@hvidovre.dk

Sådan søger du


Ansøgning sender du til Uffe på ubs@hvidovre.dk  – husk at vedlægge dit cv sammen med en kort ansøgning. Lad høre fra dig så hurtigt som muligt. Indkomne ansøgninger vurderes løbende.